.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون اول قوه قضایه: پیرو علی اهل رشوه و پارتی‌بازی نیست

شمال نیوز: معاون اول قوه قضایه با بیان این که امروز خیلی ها مدعی دفاع از حقوق بشر در جهان هستند و این خواسته آنها گوش فلک را نیز پر کرده است، گفت: اینهایی که در غزه خون می ریزند و کودک کشی می کنند و خانه را بر سر زنان و کودکان ویران می کنند مدعی حقوق انسان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، معاون اول قوه قضاییه در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد با اشاره به این شب های قدر، شب نزول قرآن کریم بر قلب پیامبر اسلام است، گفت: قرآن کریم به عنوان بهترین کتاب آسمانی به منظور هدایت انسان در این شب ها نازل شده است.
 
وی با بیان این که نام امام علی(ع) امشب واسطه سالکین الی الله برای نجوای با خدا، دعا و نیایش در محضر او است، گفت: علی(ع) شاهد و گواه بر وحدانیت حضرت حق است.
 
معاون اول قوه قضائیه با بیان این که امام علی(ع) جلوه همه اسماء حسنی الهی و آیینه تمام نمای حق است، خاطرنشان کرد:  اگر کسی بخواهد خدا را بشناسد همچنان که در کتاب کامل می نگرد با نگریستن در چهره امام علی(ع) نیز می تواند به شناخت خدا دست یابد چون علی(ع) آیینه تمام نمای حضرت حق است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری، حضرت علی(ع) را گواه و شاهد بر رسالت حضرت خاتم انبیا دانست و گفت: در این شب های با عظمت باید این امام همام را واسطه با پروردگار متعال قرار دهیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که دستیابی به علم و دانش بدون توجه به مولای متقیان امکان پذیر نیست، افزود: دستیابی به علم حقیقی یعنی نوری که خداوند در دل انسان قرار داده نیازمند توجه به مولا علی (ع) است.
 
وی ادامه داد: در جهان امروز همه ادعای دانشمندی دارند، اما عالم واقعی کسی است که از همه عبدتر باشد.
 
معاون اول قوه قضائیه در ادامه سخنان خود با بیان این که در شب های قدر می توان ره یک عمر را در یک شب پیمود، گفت: اگر قرار نبود ما در سرنوشت خود مؤثر باشیم به این مجلس دعوت نمی شدیم.
 
وی با بیان این که تنها از در خانه خدا به انسان کرامت داده می شود، گفت: در جای دیگر کرامتی به انسان داده نمی شود، بلکه کرامت یک روحیه ارزشمندی است که انسان می یابد و در سایه این کرامت عبد خدا می شود و به کسی در این دنیا بند نخواهد شد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که علی(ع) جان و نفس پیغمبر است و طینت او طینت پیامبر است، گفت: علی(ع) مدار و معیار حق است، چون هیچ اخلاق و عمل او فاصله از حق ندارد.
 
وی با بیان این که معرفت نسبت به امام علی(ع) به دو شیوه است، افزود: نخستین مورد معرفت شناسنامه ای است که این نوع معرفت تنها مقدمه است و معرفت دوم معرفت ولوی است، یعنی بدانیم مقام ولایت علی چه مقامی است و این معرفت باید پیدا شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: نسبت به مقام حضرت فاطمه(س) نیز همین طور است؛ کسی به شب قدر دست پیدا نکند بیچاره است و تنها راه درک شب های قدر معرفت نسبت به فاطمه(س) است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که با ولایت فاطمی زندگی کردن حلقه اتصال بین رسالت نبوی و ولایت علوی است، افزود: عمر و انسانیت در گرو این ارتباط ولایی و معرفت ولوی انسان است که ما باید پیدا کنیم.
 
وی ادامه داد: کسی که با زبان علی(ع) را یاری کند و در قلب هم این امام همام را دوست داشته باشد و جوارح خودش را در مسیر محبت علی(ع) به کار گیرد مثل این که همه قرآن را قرائت کرده است.
 
معاون اول قوه قضائیه با بیان این که در هر عرصه ای که مطالعه کردیم علی(ع) قهرمان است، گفت: محبت تعقلی محبتی که همه زندگی انسان جلوه محبت علی(ع) باشد در بازار بگویند فلانی علوی است یعنی دروغ نمی گوید، غیبت نمی کند، گران فروشی نمی کند و در بازار می گویند فلانی متدین است به دین و پیرو علی (ع)است یعنی رشوه نمی گیرد، پارتی بازی نمی کند و روابط ناسالم ندارد و نفوذ ناپذیر است و در کار مقررات و حقوق مردم را رعایت می کند و این جلوه دارد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جلوه بندگی اصلی آن است که رفتار انسان رفتار یک عبد باشد و هر کجا هست آثار یک انسان بنده را داشته باشد امیرالمؤمنین یک سیره و سکوک و رفتاری دارد که برای ما الگو هست.
 
وی  با بیان این که در 20 سال گذشته در تبیین مقام فقهی، اخلاقی و سیر و سلوک امام خمینی(ره) اجلاس های متعددی برگزار شده است، گفت: اما اگر بخواهیم سنگ زیر بنای اندیشه تفکر امام خمینی(ره) را پیدا کنیم این جمله است که فرمودند: عالم محضر خدا است و اگر این جمله در زندگی انسان جای بگیرد همه زندگی انسان شکل می گیرد.
 
وی بر ضرورت احترام به حقوق همه ملت ها تأکید کرد و با بیان این که امروز خیلی ها مدعی دفاع از حقوق بشر در جهان هستند و این خواسته هان ها گوش فلک را نیز پر کرده است، گفت: اینهایی که در غزه خون می ریزند و کودک کشی می کنند و خانه را بر سر زنان و کودکان ویران می کنند مدعی حقوق انسان هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: امروز توجه به دیگران یا برای منافع بیشتر و یا برای جلب توجه دیگران یا برای تحکیم موقعیت است اما در خانه علی(ع) و زهرا(س) نان جوی خود را به فقیری می دهند.
 
وی با بیان این که در فرهنگ علوی نگاه به دیگران برای خدا است، گفت: متأسفانه عده ای دیگر تنها برای منافع خود تلاش می کنند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود بر ضرورت انس با کلام الهی پس از ماه مبارک رمضان نیز تأکید کرد و گفت: نباید بعد از ماه مبارک رمضان قرآن را ببندیم و کنار بگذاریم، خوشبختانه فضای قرآنی در کشور توسعه پیدا کرده است.
 
وی همچنین با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر را نباید ترک کرد چون اگر ترک کنیم باید شاهد تسلط اشرار و بدان باشیم، گفت: اگر می خواهیم بدان نباشند و میدان نداشته باشند باید امر به خوبی ها کنیم.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آحاد جامعه در برابر ترویج فرهنگ دینی وظیفه دارند، گفت: باید وظیفه خود را در حد توان انجام دهیم تا جامعه اسلامی جامعه سالم مبتنی بر دین، اخلاق، معنویت، عقلانیت و عدالت بماند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که بعضی وقت ها دشمن به دنبال بی حس جلوه دادن جامعه است، گفت: باید در همه بخش ها حس داشتن برای گسترش خوبی ها و نهی از بدی‌ها را در جامعه دنبال کنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.